Ofte stillede spørgsmål

Om abonnementet
Hvilket netværk bruger SIM Supply?

SIM Supply benytter TDC netværk i Danmark.
SIM-kort understøtter både 2G og 3G netværksbaserede GSM alarmer, varmepumper, varmestyringer mv. til SMS og taleopkald til danske numre.
Der er ikke data/GPRS inkluderet i det almindelige abonnement. Vælg et af abonnementer med datatrafik, hvis dit system bruger data kommunikation.
Kontakt os, hvis du har brug for mange SIM-kort til data kommunikation eller har behov for SIM-kort til et anderledes forbrugsmønster.

Hvilken størrelse SIM-kort leveres fra SIM Supply?

SIM-kort leveres i variabel udgave inkl. mini-, micro- og nano SIM-kort.

Kan jeg bruge et SIM-kort fra SIM Supply til min varmepumpe eller varmestyring?

Ja, hvis din varmepumpe eller varmestyring styres med SMS-beskeder.
Bruger dit system datakommunikation, kan du overveje et at dataabonnementerne.

Er der pinkode og telefonsvarer på simkortet?

Der er hverken pinkode eller telefonsvarer på SIM-kortet, som først skal slås fra. SIM-kortet er klar til brug straks efter aktivering!

Skal strømmen frakobles, når jeg skifter SIM-kort i min alarm?

Det er vigtigt at alt strøm er taget fra alarmsystemet (eller andre systemer), når du skifter SIM-kortet. Strømforsyningen skal tages fra og backup batteriet skal så vidt muligt slukkes eller frakobles.

Hvor mange SMS-beskeder er der med i abonnementet pr. måned?

Afsendelse af op til 100 stk. SMS-beskeder via SIM-kortet er inkluderet i abonnementet pr. måned. Hvis der afsendes flere, koster det 0,20 kr./stk.

Udover afsendelse fra dit system er modtagelse af ubegrænset antal SMS-beskeder inkluderet.

Hvor meget tale er der med i abonnementet pr. måned?

60 sekunders taleopkald via SIM-kortet er med i abonnementet pr. måned. Hvis der bruges mere, koster det 0,59 kr./minut (beregnet pr. sekund). Taleopkald er beregnet til alarmsystemer, som benytter taleopkald ved alarmering.

Hvordan opkræves betaling for abonnement og evt. supplerende forbrug?

Abonnement betales med VISA, VISA-Dankort eller MasterCard ved bestillingen. Efterfølgende betalinger af abonnement og evt. supplerende forbrug sker automatisk via det samme kort.

Hvis kortet udløber eller af anden grund ikke kan benyttes til betaling, sender vi en e-mail med opfordring til at indtaste nye kortoplysninger.

Du kan selv udskifte kortoplysningerne ved at logge ind på www.simsupply.dk.

Hvordan kan jeg se mit forbrug?

www.simsupply.dk kan du logge ind og se dit forbrug. Brugernavn er din e-mail adresse. Hvis du ikke har en adgangskode, kan du vælge at få en ny tilsendt.

Hvornår får jeg mit SIM-kort?

Efter dit købt er gennemført, modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse. Der kan gå op til 20 minutter, fra du har bekræftet dit køb, til vi har registreret det og sender dig bekræftelsen.
Dit nye SIM-kort bliver leveret på din adresse inden for 1-5 hverdage. 

Hvis du ikke har modtaget bekræftelsen inden for 20 minutter, tjek venligst spamkurven eller kontakt kundesupport her

Hvad er oplysninger til APN opsætning?

Vi anvender TDCs netværk. Her er generelle opsætningsparametre:

Internet/WAP
Navn: TDC

APN/adgangspunkt: internet

Username/brugernavn: Feltet skal være blankt

Password/adgangskode: Feltet skal være blankt

Port: Feltet skal være blankt

Proxy: Feltet skal være blankt

Primær DNS: Feltet skal være blankt

Sekundær DNS: Feltet skal være blankt

Eventuel startside: http://m.tdc.dk 

Eventuel APN type: internet eller default

MMS
Navn: TDC mms

APN/adgangspunkt: mms

Username/brugernavn: Feltet skal være blankt

Password/adgangskode: Feltet skal være blankt

MMSC adresse/startside: http://mmsc.tdc.dk:8002

Sessionstilstand: Kontinuerlig

Databærer: GPRS

MMS-Proxy/ip-adresse: inetproxy.tdc.dk

Port: 8080

Godkendelsestype: Normal/PAP

Mangler du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice her.

Min enhed spørger efter en PIN-kode. Hvad gør jeg?

SIM-kortet bliver leveret uden PIN-kode. Skal du bruge PIN-kode, er det nødvendigt at aktivere koden til SIM-kortet. 

Sæt SIM-kortet i en mobiltelefon (nedstående guide er til iPhone - har du en Android ser opsætningen muligvis anderledes ud):

1. Åben "Indstilinger " > "Telefon".

2. Vælg "PIN-kode til SIM".

3. Aktiver punktet "PIN-kode til SIM".

Nu spørger iPhone efter den PIN-kode, som du ønsker. 
Indtast denne og tryk "OK".
 

Herefter kan du tage SIM-kortet ud og sætte det i enheden.